Strony

niedziela, 7 listopada 2010

Cały świat kochał swastykę

Swastyka od czasów II Wojny Światowej uważana jest przez ludzi za symbol zła i cierpienia. Jednak do czasów tego największego na świecie konfliktu zbrojnego była ona znakiem szczęścia. Wiele osób o tym może nie wiedzieć ale swastyka występowała również w 20 - leciu międzywojennym w Polsce jako element odznaczeń wojskowych. W 1920 roku stała się ona godłem NSDAP a następnie symbolem III Rzeszy. Hitlerowska swastyka różniła się jednak trochę od oryginału. Była ona obrócona o 45° a zagięte w prawo ramiona równe były długości ramionom krzyża. Ten konkretny "model" swastyki jest obecnie prawnie zabroniony w wielu krajach z powodu skojarzeń ze zbrodniami nazistowskimi. Jak jednak wyglądała i jak była postrzegana swastyka na przełomie 19 i 20 wieku? Odpowiedź znaleźć można na poniższych zdjęciach. 


Swastyka wykorzystana została przez Coca Colę w 1925 r. w kompania reklamowej.

Carlsberg - prawdopodobnie najbardziej przereklamowane piwo świata również używało symbolu swastyki na etykietach.



Kolejne butelki Whisky ze swastyką na etykiecie.

Etykieta Chińskiego piwa z początku 20 wieku.

Kanadyjska drużna hokejowa Swastyka

Edmonton Swasticas
Pralnia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz